Alle artikelen

De Nederlandse 2018 Physical Activity Report Card voor Kinderen en Jongeren

16 september 2019

T. Takken, N. de Jong, M. Duijf, S. van den Berg, W Wendel-Vos
Wereldwijd is veel aandacht voor het monitoren en verbeteren van fysieke activiteit van kinderen en jongeren. Het doel van dit artikel is om de resultaten samen te vatten van de 2018 Nederlandse Physical Activity Report Card 2018 (PARC) voor gezonde kinderen en jongeren evenals voor kinderen en jongeren met een chronische medische aandoening (CMC; PARC +).
Hoewel Nederlandse kinderen en adolescenten met en zonder CMC vaak deelnemen aan sport, en actief transport, voldoen veel Nederlandse kinderen toch nog niet aan de nationale beweegrichtlijnen en aanbevelingen voor sedentair gedrag. De deelname van kinderen en adolescenten aan lichamelijke activiteit, buitenspelen en sporten moet een nationale prioriteit voor de gezondheid blijven.

Dit artikel is alleen beschikbaar voor leden

Dit artikel is alleen beschikbaar voor leden. Wilt u onbeperkte toegang tot alle artikelen en vier keer per jaar ons vakblad Sport & Geneeskunde ontvangen? Word dan lid van het platform.

Word nu lid!

Uw inloggegevens vergeten?